Ledig tjänst | Sverigedemokraterna i Gävleborg

Ledig tjänst

Ledig tjänst: Politisk sekreterare i Region Gävleborg

6 november, 2018

Sverigedemokraterna söker en person för arbete tillsammans med den politiska ledningsgruppen i Region Gävleborg

Om tjänsten

Sverigedemokraterna söker en politisk tjänsteman med samordnande ansvar för det politiska arbetet, där du tillsammans med partiets företrädare samordnar arbetet med att ta fram partiets förslag till budget, reformförslag och allmän politik. Du är även behjälplig med att ta fram underlag, så att våra politiska företrädare kan fatta väl underbyggda beslut.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med ledningen i Gävleborg och dess arbete med att utveckla partiets politik och organisation. Förnyelsearbete och förmåga att se saker i nya vinklar och perspektiv är centralt. Viktigt är att lyssna av vad allmänheten efterfrågar och kanalisera det till partiets medlemmar, företrädare och kommunicerande politik. Tjänsten kräver att du kontinuerligt förkovrar dig inom ditt område och följer samhällsutvecklingen i allmänhet.

Kompetens och egenskaper

Arbetet förutsätter att du har mycket stor förmåga till samarbete, är noggrann samt att du är strukturerad och pedagogisk i ditt arbetssätt. Egenskaper som lyhördhet, effektivitet och prestigelöshet är också viktiga. Som person är du professionell och initiativtagande. Du är även trygg i en projektledarroll där du måste samverka med ett stort antal förtroendevalda.

Utbildningsbakgrund på högskolenivå är ett krav.

Mycket goda färdigheter i svenska språket och vana av att författa sakliga och korrekta texter är ett krav.

Arbetsprov kommer att genomföras under rekryteringsprocessen.

Som tjänsteman för Sverigedemokraterna delar du naturligtvis våra värderingar och har ett politiskt intresse, samtidigt som du i en tjänstemannaroll förhåller dig sakligt inför din politiska uppdragsgivare. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper samt ett glatt, engagerat och positivt förhållningssätt.

Övergripande om Sverigedemokraterna

Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn, som betraktar värdekonservatism och upprätthållandet av en solidarisk välfärdsmodell som de viktigaste verktygen i byggandet av det goda samhället. Partiet bildades 1988 med det övergripande målet att formera en demokratisk, politisk rörelse, som skulle slå vakt om den gemensamma nationella identitet som utgjort grunden för framväxten av välfärdsstaten och Sveriges fredliga och demokratiska utveckling.

Formellt om tjänsten

Arbetsort: Gävle.
Arbetstid: Heltid, vanlig kontorstid. Obekväm arbetstid och övertid kan förekomma under
arbetsintensiva perioder.
Lön: Fast månadslön, individuell lönesättning.
Övrigt: Sekreteraren är en tjänsteman anställd av Region Gävleborg, som väljs av partierna
själva.

Ansökan och frågor
Matchar du beskrivningen?
Mejla din ansökan med personligt brev och meritförteckning till: rekrytering.gavleborg@sd.se

Du kan även skicka ytterligare frågor du har om tjänsten till den adressen. Nämn i så fall ”Fråga” i ämnesraden. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Richard Carlsson Regionråd: 070-747 0404