Späckat schema för Per-Arne Wahlberg i Hälsingland | Sverigedemokraterna i Gävleborg

Späckat schema för Per-Arne Wahlberg i Hälsingland

Ett späckat program väntade toppkandidaten Per-Arne Wahlberg då han på pingstafton anlände till Hälsingland för att träffa jägare och delta i olika möten. Lördagen startade med att synas ute på torget för att dela ut valmaterial och diskutera jakt som är ett stort intresse bland invånarna i Hälsingland och för dagen i Söderhamns centrum.

Valdiskussion på torget

Färden fortsatte sedan vid lunchtid till Ovanåker för ett informationsmöte i Grängsbo bygdegård där Per-Arne informerade om EU och dess påverkan på svensk landsbygd, jakt och fiske. I bilen på väg till Nordanstig hölls sedan en lång intervju med Söderhamnkuriren där bland annat Per-Arne Wahlbergs hjärtefråga behandlades.

Mötet i Ysti bygdegård samlade jaktintresserade som fick insyn kring unionens byråkrati. – EU vill till och med kontrollera vårt fritidsfiske, våra hagmarker och skogsdungar och det kan vi absolut inte acceptera, påpekade Per-Arne och fick kraftigt medhåll.

Mötena blev mycket uppskattade och många passade även på att ställa frågor och diskutera jakt med Per-Arne Wahlström innan han fortsatte färden på kvällen.

Per-Arne Wahlberg och Daniel Persson i Söderhamn

Jaktdiskussion vid Grängsbo bygdegård